Selamlar,
Müşterilerin/şirketlerin iletişime geçme yöntemleri iletişim teknolojileri arttıkça sürekli gelişmekte, hatta takip edemez durumu geldik diyebiliriz 🙂
Önceleri şirketler açısından “ben” merkezli egoist yapılar varken zamanla artık “müşteri” merkezli yapıya dönüşmeye başladı ki bir müşterinin farklı kanallardan yaşadığı olumsuz bir deneyimini 2008 larda yani single channel döneminde 66 kişiye yayabildiğini biliyoruz. Gelişen teknoloji ile artık bir tweet’in binlere hatta milyonlara ulaşması artık dakikalarla sınırlı.
Artan network nedeni ile şirketler alttaki imgede olduğu üzere tarihsel içerinde bir çok evreden geçtiler .
“Beynim yandı !” diyenler için kısa özet;
“Kanal” olarak tanımladığımız müşteri iletişim yöntemi(e-mail, telefon, müşteri ziyareti, sosyal medya, posta, vs) ile ürün pazarlama ihtiyaçlarının en doğru şekilde örtüşmesi gerekmektedir. bilinmeli ki, ürünlerin/hizmetlerin pazarlama ihtiyaçlarına uygun olan kanalların doğru şekilde konumlandırılması ve bunlar üzerine geliştirilecek doğru stratejiler ile müşterilere doğru mesajların verilmesi MCM uygulamasının başarılı olmasını sağlar.